مديرعامل شرکت خودروسازي فرانسوي پژو - سيتروئن با سفربه تهران با مديرعامل شرکت ايران خودرو ديدار و گفتگو کرد".
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کارلوس تاوارس" مديرعامل پژو - سيتروئن درباره امکان توليد خودورهاي زير 10 هزار دلار (35 ميليون تومان) در ايران گفت: اگر تقاضا وجود داشته باشد مي توان مدل هاي پايين تر خودروهاي پژو را در ايران توليد و در بازار عرضه کرد.
وي ادامه داد: هم اکنون مدل هايي که قرار است در ايران و در شرکت ايکاپ توليد شود بر پايه تکنولوژي روز خودروهاي پژو است که همگي آن ها در حال حاضر در حال توليد در اروپا نيز هستند ولي اگر تقاضا براي خودروهاي ارزان قيمت باشد مي توان از مدل هاي قديمي تر خودروهاي پژو که همگي نيز کيفيت بالايي نيز دارند استفاده کنيم .
وي ادامه داد: اگر تقاضا براي بازار وجود داشته باشد ما نيز بهترين تصميم را خواهيم گرفت.
مهمترين بخش هاي مصاحبه مدير عامل پژو - سيتروئن به اين شرح است.
-- مسئوليت شماره يک ما راضي کردن مصرف کننده ايراني است و در همه محصولات و برندهايي که وارد مي کنيم، مدرن بودن، ايمني و حفاظت از محيط زيست را در نظر داريم.
-- پژو براي اين همکاري مشترک سنگ تمام خواهد گذاشت.
--گام اول همکاري هاي جديد توليد خودروهاي 208، 2008 و 301 است.
--شرکت ايکاپ( شرکت مشترک ايران خودرو و پژو) با حضور و همکاري تامين کنندگان ايراني موفق خواهد بود چرا که ما به سازندگان ايراني اعتماد داريم و براي توسعه صادرات محصولات مشترک خود به انتقال تخصص و دانش فني به آنها خواهيم پرداخت.
--اطمينان دارم که ايکاپ با وجود رهبران و کارکنان توانمند خود و حمايت هر دو طرف اين قرارداد مشترک ميتواند اهداف صادراتي خود را محقق کند.
-- ايران خودرو در اجراي برنامه هاي راهبردي و الگوي کسب و کار جديدي که پژو براي خود تعريف کرده است، نقش کليدي داشته و در توليد محصولات ما در منطقه که 75درصد خواهد بود، توليدکننده نخست منطقه خواهد بود.
--اگر امروز اينجا هستيم، حرفهايمان را با دوستانمان در دنيا زدهايم و در موضعي هستيم که از رشد شرکت استقبال ميکنيم. نيت ما اين است که در ايران حضور داشته باشيم و همکاري به صورت برد-برد باشد.
--تلاش ميکنيم که گذشته را پشت سر گذاشته و آينده جديدي در ايران آغاز کنيم. در اين زمينه انتقالهاي بزرگي براي تامين پروژه انجام دادهايم که پرداخت غرامت نيز جزو آن بوده است که البته محرمانه است.
--سهم بازار پژو در ايران خيلي عظيم است. بيش از ٤ ميليون پژو در خيابانها و جادههاي ايران حرکت ميکنند و ما به دنبال بهبود خدمات پس از فروش در ايران هستيم.
--در اين جوينت ونچر با حداکثر سرعت محصولات جديد را توليد خواهيم کرد و مصرف کننده ايراني حق انتخاب دارد که چه خودرويي بخرد.
--شرکت ما قرباني تحريم شد، جلوي ما را گرفتند و ما مجبور بوديم به قوانين احترام بگذاريم زيرا در غير اينصورت عواقب وخيمي براي ما به همراه داشت.ما مشکلات مالي شديدي داشتيم و نمي خواستيم مشکلات مالي مان بدتر شود.
منبع:عصر ايران